Antje Dedering ny förhandlingschef på Visita

Publicerad 4 jul 2016
Visita har rekryterat Antje Dedering som ny chefsjurist och förhandlingschef. Hon kommer närmast från tjänsten som chef för Arbetsgivarservice på Almega och har lång erfarenhet av arbetsrätt och kollektivavtalsfrågor. Antje Dedering tillträder sin tjänst den 1 oktober.

– Jag är glad och stolt över mitt nya uppdrag. Det ska bli oerhört spännande att lära mig en ny näring. Besöksnäringen är i stark tillväxt och jag ser fram emot att få arbeta med några av Sveriges vassaste entreprenörer och företagsledare, säger  Antje Dedering.

Antje Dedering har arbetat på Almega sedan 2003 och har under åren haft en rad olika chefsbefattningar, bland annat som chef för Arbetsgivarservice och ansvarig för regionverksamheten. Hon har även under flera år arbetat som advokat på Mannheimer Swartling Advokatbyrå och som förhandlare på Medieföretagen. Antje har en jur. kand. från Stockholms universitet och är tingsmeriterad från Stockholms tingsrätt. Som chefsjurist och förhandlingschef på Visita får hon ansvar för Visitas avdelning för arbetsrätt och förhandling med i dagsläget tolv medarbetare.

– Antje har kunskap och ett stort engagemang och intresse i frågor som rör företagens villkor. Det engagemanget tar hon nu med sig till oss och våra medlemmar. Med sin långa och gedigna erfarenhet kommer hon bli en värdefull tillgång för våra medlemmar. Jag önskar henne varmt välkommen, säger Eva Östling, vd för Visita.