Jonas Siljhammar ny vd på Visita från och med januari 2018

Publicerad 30 jun 2017
Styrelsen för Visita har utsett Jonas Siljhammar till ny vd för Visita från och med januari 2018. Jonas Siljhammar kommer närmast från posten som vd för Compass Group i Sverige. Han har under lång tid varit aktiv i Visita på många olika nivåer.

Jonas Siljhammar

- Vi i styrelsen är mycket nöjda med att ha kunnat locka över Jonas Siljhammar till detta intressanta och utmanande jobb. Genom denna rekrytering får vi en vd med lång och bred ledarerfarenhet från besöksnäringen, kvalifikationer som kommer väl till pass i en näring som växer och utvecklas så snabbt som besöksnäringen gör, säger Maud Olofsson, ordförande för Visita.

-  I en tid när vi behöver skapa fler jobb genom bättre förutsättningar för svensk besöksnäring så är vi glada att Jonas Siljhammar valt att komma till oss som VD, säger Maud Olofsson, ordförande för Visita

-  Jag är mycket glad och stolt över att ha fått förtroendet att leda Visita framöver. Svensk besöksnäring växer med rekordfart, vi har många både stora och små medlemmar, inom olika segment i hela Sverige, som alla bidrar till att besöksnäringen nu kan räknas som en viktig basnäring i vårt land.

Med rätt förutsättningar har vi möjlighet att växa ytterligare och bidra till tillväxt och många nya jobb samtidigt som vi kan attrahera fler att vilja jobba hos våra företag. Jag vill utveckla och fortsätta ett redan framgångsrikt arbete för att stärka svensk besöksnäring, säger Jonas Siljhammar.