Visita Försäkringen® byter försäkringsgivare till Gjensidige

Publicerad 24 aug 2017
Visita Försäkringen nu tar ytterligare ett steg i utvecklingen att vara branschens marknadsledande företagsförsäkring. Efter noggrann utvärdering av alternativen på marknaden har vi valt att byta försäkringsgivare för Visita Försäkringen fr o m den 1 november i år.

Ny försäkringsgivare blir Gjensidige Försäkring. Genom bytet har vi lyckats med att både uppgradera den nuvarande försäkringen men också att sänka premien.

Förbättrat försäkringsskydd

Förutom ett flertal generella utökningar med både höjda försäkringsbelopp och bättre villkor, kommer Visita Försäkringen i fortsättningen inkludera försäkringsskydd för bl.a. VD- och styrelseansvar, förmögenhetsbrott och så kallade cyberattacker.

Mer information om förbättringarna i Visita Försäkringen kommer inom kort.

För er som redan har Visita Försäkringen idag, kommer mer detaljerad information tillsammans med nya försäkringshandlingar, med Gjensidige som ny försäkringsgivare, förnyelseunderlag samt med nya autogiroblanketter för er som betalar via konto.

Har du frågor eller är du nyfiken på att testa den uppdaterade Visita Försäkringen – kontakta Visitas försäkringsadministratör Nordic Försäkring så berättar de mer: Tel 031-40 53 70 eller e-post visita@nordic.se

Kort om Gjensidige Försäkring

Gjensidige är ett ledande nordiskt sakförsäkringsbolag. I Norge har bolaget funnits i över 200 år och är idag det största försäkringsbolaget på marknaden. I Sverige har bolaget verkat i drygt 10 år. Koncernen är noterad på Oslo Börs sedan 2010. Gjensidige har cirka 4 000 medarbetare och erbjuder sakförsäkring för både företag och privatpersoner i Norge, Danmark, Sverige och Baltikum. I Norge erbjuds också bank, pension och sparande. Intäkterna 2016 var 25,5 miljarder NOK och de totala tillgångarna utgjorde 136 miljarder NOK.