Visita lanserar besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare!

Publicerad 31 aug 2017
Den 23 maj 2017, lanserade Visita för första gången undersökningen över de mest attraktiva arbetsgivarna inom besöksnäringen i Sverige. I undersökningen har över 2 000 yrkesverksamma inom besöksnäringen fått lista vilka arbetsgivare inom näringen de helst vill arbeta hos. Listan toppas i år av Scandic Hotels, tätt följt av Nordic Choice Hotels och Grand Hôtel.

Undersökningen genomfördes under perioden december 2016–februari 2017 av undersökningsföretaget Universum, på Visitas uppdrag. I undersökningen fick de yrkesverksamma dels svara på vad som är viktigast hos en arbetsgivare, dels lista vilka arbetsgivare inom besöksnäringen de helst vill arbeta hos. Respondenterna fick välja bland de 168 svenska företag inom besöksnäringen som har fler än 50 anställa. Undersökningen har resulterat i en lista över de mest attraktiva arbetsgivarna inom näringen, som i år toppas av Scandic Hotels. Se hela listan här >

Visitas syfte med undersökningen är att skapa intresse för besöksnäringen genom att visa på attraktionskraften hos våra medlemsföretag och genom att öka kännedomen om vilka faktorer som är viktigast vid val av arbetsgivare inom besöksnäringen. Dessutom vill vi synliggöra karriärmöjligheter inom näringen för nya medarbetare och öka kännedomen om besöksnäringens betydelse som jobbskapare.

Mest attraktiva arbetsgivare regionalt >