Visitas kampanj nominerad till Columbi Ägg

Publicerad 28 feb 2017
Dela:
Vi är stolta över att vår julkampanj har blivit nominerad till Columbi Ägg. I november och december anpassade vi kampanjen Det är skillnad på ställe och ställe till säsongen och annonserade i dagstidningar och på webben med julrim. Syftet var att visa att du som gäst ska välja seriösa företag när du äter julbord och hur du ska veta vilka som är seriösa.

"Lax och sill hör julbordet till, men fula fiskar betalar svart till den som diskar", löd ett av rimmen i Visitas julkampanj, som fick uppmärksamhet av såväl tidningar som statsråd. Men viktigast av allt var att många av våra egna medlemmar nu är bättre på att sätta upp sitt Visita-märke på sina dörrar och på sätt markera att de är seriösa företag som betalar kollektivavtalsenliga löner, försäkrar sina medarbetare och följer Visitas etiska regler.

Om Columbi Ägg

Columbi Ägg är en tävling för reklam riktad till den offentliga marknaden. Årets nominerade bidrag har hittat effektiva lösningar för att nå beslutsfattare som årligen beslutar om inköp av varor och tjänster till ett värde av 1 000 miljarder kronor.

Alla kampanjer som haft införanden i tidningen Dagens Samhälle under 2016 har automatiskt deltagit i tävlingen. Av dessa har 13 bidrag, varav Visitas är ett, nominerats eftersom de på ett imponerande sätt förvandlat den kommunikativa utmaningen till en kreativ möjlighet.

Läs mer om Columbi Ägg.